January 27, 2022

Honderd dingen willen in één draaidag? Be creative!

by Robert Vonk in Geen categorie

Een onvergetelijke dag

Voor het eerst van je leven over de kop, een high-five en knuffel van de mascotte, frietjes eten naast de achtbaan én je vader drijfnat omdat jij met een waterpistool op hem mag schieten. Dat klinkt volgens ons als een onvergetelijke dag voor kinderen uit een jong gezin.

Walibi Holland is hét themapark met de snelste en spectaculairste attracties van Nederland. Een propositie die bij veel jongeren aanspreekt. Gezinnen met jongere kinderen waren voorheen niet de focusdoelgroep van het park, maar daar brengen ze nu verandering in. Want Walibi Holland heeft voor deze doelgroep ontzettend veel te bieden.

Om Walibi Holland als attractiepark voor gezinnen met jonge kinderen te positioneren vroeg Walibi Holland aan I-MOR om na te denken over een brandmovie voor deze doelgroep. Eén beperking, we hadden maar één draaidag en een waslijst aan activiteiten en attracties die we wilden vastleggen om de diversiteit van een dagje Walibi te laten zien.

Duurzame samenwerking

Inmiddels zijn we als I-MOR al tien jaar verbonden met Walibi Holland en hoewel dit project van tevoren wat, mede door corona veroorzaakte, beperkingen kende wilden we zonder concessies, samen met Walibi Holland, een aansprekende video maken die goed aansluit bij het merk en de doelgroep. I-MOR vond de oplossing voor het concept van deze video in het interessegebied van de doelgroep; vlogs & social media.

Samen beleven!

De video vertelt het verhaal van een gezin dat een te gekke dag beleeft in Walibi Holland, deze dag wordt vastgelegd in een vlog van de dochter van het gezin. Voor Walibi Holland was het belangrijk dat de variatie in het aanbod van attracties duidelijk zichtbaar was. De kinderen samen in leuke attracties. Mama met het kleine broertje in de trein. Zijn stoere zus samen met papa voor het eerst over de kop in de nieuwste achtbaan én met z’n allen lekker genieten van een heerlijke lunch. Het ruime aanbod van activiteiten in Walibi Holland moet je niet alleen laten zien, dat moet je samen beleven!

Visualisatie

Door de vorm van social media te gebruiken in deze video opende dit voor ons een wereld aan mogelijkheden voor de visualisatie van het verhaal. Zo konden we met fotografie, action-cams en eigen mobiele telefoons werken om de activiteiten vast te leggen. Dit gaf ons de mogelijkheid om al het materiaal te draaien binnen één dag, zonder concessies te doen in het te vertellen verhaal. Ook konden we door middel van het gebruik van verschillende beeldformaten veel meer vertellen dan op een conventionele manier. Bijvoorbeeld door het gebruik van multi-kaders, facebook posts en TikTok video’s. Dit alles ook nog in onder de doelgroep populaire en veel gebruikte socialmedia-omgeving.

Gelukkig geloofde Mandy van der Tak, Marketing Manager bij Walibi Holland in ons concept en pakten we in samenwerking de productie op van het project:

“Door socialmediakanalen zoals TikTok te integreren in de look & feel van de video creëerde I-MOR een opvallende en unieke video die heel goed past bij de brandvalues van Walibi Holland. Deze video draagt bij aan onze brandcampagne waarin we laten zien dat Walibi het perfecte dagje uit is voor iedereen vanaf 6 jaar.”

Inmiddels is de video te zien op alle kanalen van Walibi Holland. Een aansprekende brandvideo gericht op jonge gezinnen met de ideale symbiose tussen vorm en inhoud is waarom dit concept raakt.